INFORMARE PRIVIND ȘEDINȚA COMISIEI PERMANENTE DIN 21 IUNIE 2019

Publicăm Informarea privind măsurile adoptate de Comisia Permanentă a U.N.B.R. în ședința din 21.06.2019:

1. Remiterea unei scrisori către Ministerul Justiției și Ministerul Public, în sensul solicitării Comisiei Permanente de a relua discuțiile legate de aplicarea Protocolului nou încheiat.

2. Acordarea unui mandat Președintelui UNBR pentru a face propuneri de atribuire a departamentelor organizate la nivelul Consiliului UNBR şi al Comisiei Permanente a UNBR, potrivit prevederilor art. 39 din Hotărârea Consiliului UNBR nr. 5/2011 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a UNBR și de desfășurare a ședințelor Consiliului UNBR, după discuții cu fiecare vicepreședinte și de restructurare a departamentelor.

3. Acordarea unui mandat Președintelui UNBR de a formula o propunere până la următoarea ședință în ce privește continuarea sau încetarea activității grupurilor de lucru ale Consiliului UNBR, împreună cu crearea unor eventuale grupuri noi și propunerea modalității de lucru a acestora, cu condiția ca fiecare grup să fie coordonat de un membru al Comisiei Permanente. Se va avea în vedere ca activitatea Consiliului UNBR să fie dinamizată  prin activitatea acestor grupuri de lucru. 

S-a luat act de încetarea activității pentru următoarele grupuri de lucru:

- Grupul de lucru „MAREA UNIRE”;

- Grupul de lucru pentru redactarea unui Proiect al Codului de conduită profesională, de etică și deontologie al avocatului român;

- Grupul de lucru pentru finalizarea Proiectului Regulamentului procedurii disciplinare în profesia de avocat;

- Grupul de lucru pentru pregătirea tematică a Congresului Avocaților 2018 ;

- Grupul de lucru pentru organizarea și pregătirea tematică a Congresului Avocaților 2017.

4. S-a luat act de stadiul proiectelor cu fonduri nerambursabile și s-au decis următoarele:

- în Proiectul JUST ACCESS, este nevoie de desemnarea unei echipe de 5-6 experți pentru elaborarea de propuneri privind modificări legislative în urma concluziilor la care s-a ajuns prin implementarea proiectului (sunt alocate 720 ore); s-a propus să aibă prioritate persoanele care au lucrat la manual privind accesul la justiție al grupurilor vulnerabile; se va decide în ședința viitoare.

- doamna avocat Monica Livescu va continua să coordoneze finalizarea proiectelor ACTIONES și ProRefugiu;

-  doamna avocat Cristina Gheorghe va coordona proiectul Lawyer EX, care va continua proiectul Multilaw și va demara în luna iulie 2019;

- doamna avocat Raluca Bercea va continua coordonarea proiectului E-NACT;

- amânarea, până la ședința următoare, a deciziei privind coordonatorul noului proiect TRIIAL, care va debuta la 01.01.2020; s-a propus ca doamna avocat Raluca Bercea să fie coordonator.

5. Desemnarea domnului avocat Dan Oancea în calitate de Președinte a Comisiei Naționale de Examen, pentru Examenul de primire în profesia de avocat, sesiunea august 2019.

6. În ce privește modalitatea de suportare de către UNBR a costurilor de cazare-deplasare a reprezentanților barourilor la ședințele UNBR, s-a luat act de faptul că, motivat de asigurarea unei discipline financiare, opinia majoritară este ca acestea să fie avansate de barou/membru CP și Consiliu și decontate de UNBR. Se va decide în ședința viitoare, după ce se va prezenta o metodologie în acest sens.

7. În ce privește, coordonarea legăturii membrilor Comisiei Permanente cu barourile s-au decis următoarele:

a) vicepreședinții Comisiei Permanente coordonează legătura membrilor Comisiei Permanente cu barourile, astfel:

- domnul avocat Mihai Baco: pentru barourile din raza Curților de Apel Alba-Iulia, Braşov, Cluj, Oradea, Târgu Mureș și Timișoara;

- domnul avocat Ion Dragne: pentru barourile din raza Curții de Apel Bucureşti;

- domnul avocat Daniel Fenechiu: pentru barourile din raza Curților de Apel: Bacău, Constanța și Ploiești

- domnul avocat Marius Striblea: pentru barourile din raza Curților de Apel Bacău, Galați, Iași, și Suceava; 

- domnul avocat Ion Turculeanu  - pentru barourile din raza Curților de Apel Craiova şi Pitești.

b) membrii Comisiei Permanente care nu calitatea de vicepreședinte asigură legătura cu barourile, astfel:

- doamna avocat Antonescu Emanuela: pentru barourile din raza Curții de Apel Ploiești

- domnul avocat Domocoş Cristian-Cornel: pentru barourile din raza Curții de Apel Oradea;

- domnul avocat Florea Gheorghe: pentru barourile din raza Curții de Apel București;

- domnul avocat Ilea George-Bogdan: pentru barourile din raza Curții de Apel Cluj;

- domnul avocat Iordan Aurelian Antonio: pentru barourile din raza Curților de Apel Constanța și Galați;

- doamna avocat Gheorghe Cristina:  pentru barourile din raza Curților de Apel Brașov și Târgu Mureș;

- doamna avocat Marin-Vlădulescu Floriana: pentru barourile din raza Curților de Apel Pitești și Craiova;

- domnul avocat Oancea Dan: pentru barourile din raza Curţii de Apel București

- domnul avocat Stănilă Sergiu: pentru barourile din raza Curţii de Apel Timișoara.

8. Desemnarea domnului avocat Sergiu Stănilă ca Secretar al Comisiei Permanente. 

9. S-a luat act de faptul că este asigurată locația pentru desfășurarea Congresului Avocaților din 5.10.2019 și de faptul că se fac eforturi pentru asigurarea tuturor cazărilor în aceeași locație.

10. Acordarea sprijinului pentru desfășurarea Școlilor de vară organizate de Barourile Suceava și Botoșani (”Drept transfrontalier. Drept European - Romania și Moldova” și,  respectiv, Giurgiu („Dreptul Dunării. Drept maritim”), care au fost aprobate de Consiliul UNBR și au prevăzută finanțarea în bugetul pentru 2019.

11. Comisia Permanentă va funcționa în perioada dintre ședințe și orice decizie se va lua, la solicitarea expresă a Președintelui UNBR transmisă prin email, prin vot acordat prin email-ul comunicat la UNBR de fiecare membru al Comisie Permanente. Fiecare vot va fi urmat de un raport al votului, realizat în aceleași condiții ca până în prezent.

 

 

NOTĂ DE INFORMARE A AVOCAȚILOR PRIVIND PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

Începând cu 25 mai 2018 a intrat în vigoare Regulamentului General privind Protecția Datelor (în continuare Regulamentul) nr. (UE) 2016/679 cu...

Detalii

PLATA TAXELOR SI CONTRIBUTIILOR PROFESIONALE PRIN TRANSFER BANCAR

Avocații care doresc să achite taxele și contribuțiile profesionale prin transfer bancar (la ghișeu sau e-banking) au la dispoziție următoarele...

Detalii

LEGISLAȚIE GRATUITĂ PENTRU MEMBRII BAROULUI IAȘI

Suntem încântați sa vă anunțăm că Baroul Iași pune la dispoziție tuturor membrilor activi înscriși, accesul GRATUIT la modulul de Legislație din...

Detalii

CONFERINȚA NAȚIONALĂ ”CODUL ADMINISTRATIV. DEZBATERI, SOLUȚII, PROVOCĂRI”, EDIȚIA A III-A

Joi, 28 noiembrie 2019, începând cu ora 9.30, va avea loc în Aula Magna ”Mihai Eminescu” a Universității ”Al.I. CuzaConferința Națională ”CODUL...

Detalii